REDATELJSKO SLOVO
Predstava “Uvijek će nam ostati ljubav” nastala je u specifično vrijeme, u nikad do sad doživljenim okolnostima, u vrijeme svojevrsnog eksperimenta koji se u javnosti uporno nazivao socijalnom distancom. U vrijeme kada smo se okupili oko ovog projekta, prošlo je bilo gotovo dva mjeseca otkako smo prisilno konzumirali tu socijalnu distancu. Stoga je već i sama činjenica povratka poslu došla kao velika radosna promjena. No i sam projekt postao je radost kad smo se susreli s tekstom Miloša Radovića, toliko lucidnoj, pomalo apokaliptičnoj, krajnje ciničnoj viziji institucije zvane brak.
Volim režirati komedije zato što u njima pronalazim usku, gotovo matematičku vezu između smijeha i glazbe. Komedija uvijek traži određene obrasce pravilnosti unutar kaosa mogućih međuljudskih odnosa. Ova specifična partitura po mojem je mišljenju tražila upravo vrhunske komičare, glumce prirodno obdarene talentom prenošenja smijeha, ali isto tako i dvoje zrelih ljudi čije će kompleksno životno iskustvo podržati kompleksnost Radovićevih ideja. Jelena i Dražen pojavili su se kao prvi, logični izbor. U najboljem smislu te fraze – ovo je glumački komad. Stoga se i cijela režijska koncepcija naše predstave od samog početka bazirala na radosti glumačke igre. Vraćam se na riječ radost zato što smatram kako bez prave kreativne radosti nije moguće stvoriti dobru predstavu, posebno komediju. Da bi se došlo do cilja, moja je prva misao uvijek bila kako zadržati taj živi plamen unutarnjeg veselja koji je tako nepomućeno živio između nas tijekom dva mjeseca proba, kako ga uobličiti u živo tkivo predstave. Ova je predstava nastala u velikoj harmoniji izašloj iz ljudskog prepoznavanja, iz jednostavne ljudske potrebe za prisnošću, jednostavne i lagane samouvjerenosti da će tekst Miloša Radovića pronaći put u srca gledatelja na jednak način kao što je pronašao put u naša, da će navesti publiku na razmišljanje kao što je i nas naveo da kroz svoju mudrost rastvorimo neke vrlo suptilne horizonte ljubavnih odnosa.
Lipanj i rujan, mjeseci u kojima smo postavljali ovaj komad bili su izuzetno velikodušni u
meteorološkom pogledu. Uživali smo u kavama i doručcima u Tomašićevoj ulici, uživali smo u divnim razgovorima, onima vezanim uz predstavu i onima koji s predstavom nisu imali nikakve veze. No prije svega, uživali smo u igri. Uživali smo u stvaranju igre. To je ona ista igra koju nam Miloš Radović nudi kao oblik življenja u svojem komadu. Volio bih vjerovati kako su svi ti trenuci upisani u ovu predstavu, volio bih vjerovati kako je kreativna i ljudska prisnost koja je stvorena između Dražena i Jelene kroz ovaj period duboko upisana u predstavu. Štoviše, volio bih vjerovati da je ona esencija same predstave. Volio bih da misao koju smo postavili u naslov komada doživi svoju refleksiju u očima i srcima gledatelja, upravo onakva kakva je mišljena – život poprima svakojake nestalne oblike, dok ljubav ostaje – vječita i jedinstvena. Mislim da nas je ovo razdoblje obilježeno sintagmom socijalne distance naučilo kako se zdravo za gotovo često prepuštamo tom daru.
Dario Harjaček